Monday, March 20, 2006

Memujuk Keluarga MCC Yang Belum Bersama MCC

Adalah diminta dan diharapkan ahli2 MCC selalu berfikir mencari idea bagaimana caranya kita nak ajak pujok keluarga2 MCC yg lain untuk join kita bersama dalam aktiviti MCC setiap tahun ini. Keluarga nya ialah Keluarga Tok Ngah Hjh Esah Batu Melintang, Keluarga Tok Da Hassan Kampong Sat, Keluarga Tok Teh Hamzah di Temangan dan Nilai, dan Keluarga Ayah Ki dan Ayah Sham. Kalau mereka ni join alangkah riohnya MCC disetiap tahun aktiviti.

Babalong harap yang remaja2 cuba cari idea yang sesuai dengan kehendak remaja sendiri. Bagi babalong selalu bagi tahu, tapi jawabnya, bagi mereka tak kesesuaian masa.

Kalau sesiapa ada idea menulis dengan tujuan untuk mengajak mengeratkan silatulrahim keluarga MCC, silalah tulis dan hantar kepada keluarga berkenaan dengan menceritakan pentingnya kita bersama dalam MCC, terutamanya cucu2 dan cicit MCC itu perlu sentiasa bersama eratkan dan mengenali antara satu sama lain dalam kekeluargaan kita.

Kita yang membentuk MCC ini jangan merasa negatif dan fed-up untuk memujuk mereka. Sebenarnya mereka agaknya kurang maklumat yang baik tentang MCC ini.

Babalong cadangkan kita sekali lagi jemput mereka2 ini bermesyuarat disatu masa yang sesuai bagi menerangkan tujuan MCC kita ini.

sekian dahulu.

Baba Long
warman_40@yahoo.com

0 comments: