Wednesday, June 14, 2006

Pemilihan AJK Penyelerasan Blog

oklah, penat dok canang kat semua pasal blog meeting nih. memandangkan semua dah setuju (dah rujuk baba long), kawe dengan ini menyenaraikan beberapa jawatan2 ajk blog mcc yg dirasakan perlu untuk diisi oleh mereka-mereka yg layak. antaranya :-

++ jurufoto blog - 2 org (satu wakil di KL, satu wakil di tanah merah)

++ artis grafik & rekaletak - 1 org

++ editor (merangkap penulis) - 3 orang (pandai2 la bagi tugas nanti)

itu cuma yg penting2 aje la (basic). kalau nak tambah lain-lain jawatan nanti (yg sesuai) maybe sesapa bleh kasi cadangan kat tagboard (chatbox) or e-mel je terus kepada kawe. tapi 3 jawatan di atas adalah dikira sebagai terpenting la demi untuk menyelaraskan perjalanan blog dan aktiviti MCC khususnya.

jurufoto blog

untuk jawatan jurufoto blog tu, kawe cadangkan dua org sebagai jurufoto rasmi. so pas ni, sebarang majlis yg melibatkan MCC, kedua2 org ini akan menjalankan tugas2 mereka untuk mengambil gambar dan tugas2 berkaitan. adalah baik kiranya dilantik seorang wakil di tanah merah (yg mempunyai digital camera dan tau cemana nak amik gambar) agar sebarang aktiviti MCC di tanah merah dapat dipostingkan di blog. semua gambar2 yg telah diambil akan diberi kepada kumpulan editor. memana gambar yg perlu diedit akan dihantar kepada bahagian grafik.

grafik dan rekaletak

setakat ni kawe masih lagi bleh handle bab-bab design and grafik ni. cumanya diminta juga bantuan sesapa yg arif komputer (aju or kak ngah misalnya) untuk sama2 membantu memberi idea bersama.

editor

kawe cadangkan sue atau angah - yg rajin menulis dan kreatif. or maybe sesapa aje yg rasakan dia layak (dan sanggup) untuk memikul tanggungjawab ini. nampak mudah tapi tugas editor ni selain dr menerima bahan, cerita untuk dipaparkan di blog, mereka juga kena rajin cari bahan, idea sendiri (apa nak posting) dan sebagainya. kawe cadangkan untuk jawatan ini dilantik tiga org - dua pembantu dan sorang ketua. so segala bahan2 yg disiarkan termasuk gambar kat blog pas ni akan melalui tapisan mereka bertiga.

mementang la aku ni U*Y&$%^#%^#^ jerh, jawatan tukang cedok air jer dia bagi kat aku... very the ^&%&exam^$#&examlagiii^**()* betul...", ujar encik zorro sambil digelak oleh kapten 016

untuk password pula kawe rasa better hanya ketua editor ngan artis grafik (kawe sendiri) aje yg pegang. bukan apa, nanti ramai sgt yg tau takut terganggu blog template plak. harap semua setujulah. betulkan kawe kalau ada apa-apa yg salah kat atas tu kay. so cecepat la bagi cadangan semua!

p/s : semua nama2 untuk jawatan boleh dicalonkan oleh org lain atau pencalon sendiri. harap maklum.

kawe@MCC

0 comments: