Wednesday, October 28, 2009

BBQ@Putrajaya

Kawe penat!!

Penat dok tunggu artikel-artikel, citer dari korang, dari awal wat blog ni dibuat sampai la now takde sorang pun yang pernah hantar e-mail kat Kawe, not even gambar tentang apa yang berlaku dalam hidup masing-masing. Kalau ada pun artikel-artikel yang dicopy-paste dari email-email berantai.

Bukan Kawe tak nak siarkan, ada yang pernah Kawe siarkan, contoh; kisah-kisah pengajaran dan agama tapi kalau boleh banyakkan lah hantarkan tentang diri sendiri.

Tak perlu nak karang panjang-panjang macam budak sekolah, cukup satu-dua keping gambar tentang aktiviti korang berserta caption ringkas-ringkas, tajuk, kat mana snap. That's all. Kalau ada ayat dua tiga perenggan lagi la bagus kan?

Penat tau nak harapkan Kawe sorang wat semua keje-keje ni. Hehehe... bukan komplen, tapi kalau boleh tu minta la kerjasama semua ya pas ni... tak perlu Kawe nak ulang-ulang banyak kali.

Ikutkan busy, semua orang busy, tapi nak kata "buta IT", mustahil istilah tu untuk kerabat MCC. Bukan calang-calang semuanya. Jurutera, bakal jurutera, misi, cikgu, polis, lawyer (eh ada ke?) semua ada dalam MCC.

So pas ni, please la Kawe mintak sangat-sangat dapat bagi kerjasama ya. Hantarlah apa-apa artikel je tentang diri masing-masing, apa yang berlaku dalam hidup, majlis konvo ke... pergi piknik je... tershopping kasut satu lori kat Sogo ke... nak kongsi ilmu cara-cara nak jaga anak pun boleh... resepi masakan ke... hantar dan e-mail je kat Kawe, of course ngan gambar sekali la.

Sama-sama lah kita hidupkan blog MCC ni, kasi meriah sikit. Kalau tak kita, siapa lagi kan? Unless semua nak tengok blog ni mati and berpindah secara total ke Facebook.

Blog ni idea arwah Babalong. Kawe pasti kita pun sayang nak lepaskan macam tu aje kan?

Ok, ok nak tahu sesuatu? Pssttt... ada citer panas ni dalam MCC. Buat masa ni Kawe sebenarnya tunggu green light dari salah seorang ahli MCC (rahsia dulu siapa) untuk Kawe siarkan gambar "ehem ehem" terbaru beliau. Untuk pengetahuan semua, minggu lalu Kawe telah dijemput secara eksklusif ke rumah "ehem ehem" berkenaan bagi majlis tertutup hari jadi anak "ehem ehem" berkenaan.

Siapa dan kat mana? Tungguuuuuuuu aje lah yer. Sementara tu, enjoy je la gambar-gambar yang ditangkap oleh "propa-rrazi" MCC kat bawah ni untuk tatapan semua. Heh heh heh...

Okayla semua. Kawe minta diri dulu. Maaf terkasar bahasa atau terkurang gula. Teruskan singgah di blog MCC. Blog kita, sama-sama la kita jaga dan sayangi. Bukan untuk Kawe, tapi untuk semua, sampai generasi seterusnya. Nabil, Sara, Aisy, Icha...............

Tanpa blog ni, kita takkan dapat berhubung setiap hari dan bertukar-tukar cerita. Cuma blog ini aje lah tempat kita "berkumpul" walaupun tidak bersua muka.

Salam sayang dari Kawe.






Kawe@MCC

0 comments: