Thursday, October 19, 2006

Buka Puasa With RED KEBAYA @ Gin Ger


jumaat lepas, kawe dan aju ke buka puasa sama team produksi "the red kebaya" di restoran ging ger, yg terletak di jalan yap kwan seng. jemputan ni kawe dapat melalui ismaa yusoff, seorang graphic designer yg juga jurugambar bebas, merangkap sifu kawe. isma juga adalah pereka poster filem ini (boleh tengok kat tepi, kanan - PROMO)

kawe ke sana dengan sultanmuzaffar. dr klcc kawe tumpang kereta dia sama sorang lagi member. sebelum berbuka, pihak produksi telah menayangkan klip-klip menarik serta trailer filem ini yg bakal menjengah pawagam bulan depan.

#para pelakon terlibat bergambar kenangan selepas acara berbuka puasa

#jurugambar pun tak nak lepaskan peluang snappy2 nampaknya...

#sesi borak2 selepas berbuka sama samantha schubert

pada kawe, ceritanya not bad juga. ada few scene yg lain dan lari dr naratif filem melayu biasa. kebetulan pula orang yg bertanggungjawab melakukan editing untuk the red kebaya ini adalah org yg sama bagi filem puteri gunung ledang. memang nampak kreatif dan sinematografinya - cantik sangat! kalau nak tau kena la tontonnya sendiri nanti ya. kawe sama aju dah pun dpt jemputan ke premier pada 14 november nanti. insyallah untuk ulasan lebih lanjut, best ke tak best citer ni akan kawe bagitau selepas tayangan perdana tu nanti. actually mmg banyak filem2 melayu yg bagus yg bakal berentap di pawagam hujung tahun nanti. antaranya, dukun (based on cerita mona fandey) dan cinta. dua filem melayu yg kawe rasa patut semua tengok. bila lagi nak sokong industri filem sendiri kan?

okay la, kawe malas nak tulis panjang2 kali ni. maklumlah semua dah dlm mood raya kan now. ingat kampung doh semua. *kredit to aju untuk gambar2 kat atas tu. dan, khas untuk semua, sempena ngan raya nih, kawe gantikan lagu tema MCC seketika ngan lagu 'kepulangan yang di nanti' dr aman shah. sesuai lah untuk warga MCC yg nak balik (or maybe dah balik pun!) kampung nanti. pada yang memandu tuh, hati2-hati la deh. jangan rushing, takkan lari ketupat dan lemang tuh!

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!

maaf zahir & batin,

salam penuh kemaafan...

kawe@MCC

0 comments: