Monday, January 09, 2006

Hari Keluarga 2005

ok, kali nie saya akan cuba mengulas ttg hari keluarga 2005 pula. meskipun telah hampir setahun berlalu, namun saya pasti masih ada antara kita yg terbayang-bayang betapa meriahnya suasana dan detik suka-duka sepanjang tiga hari berkampung di pantai melawi, bachok, mei lalu.

tak banyak yg akan saya perkatakan. perjalanannya sama cuma tahun dan corak aktivitinya barangkali ada sedikit perubahan.

untuk kali ini, saya diletakkan di dalam grup rose. lain-lain kumpulan masih sama - jasmin, dahlia dan seroja. empat grup bertanding semuanya. masing2 bersemangat - untuk menang pastinya.

saya mengikuti kak ngah & abg taqriz pulang ke kelantan. kami menghala terus ke pantai melawi (tapak perkemahan keluarga).

kami tiba agak lewat di melawi. terpancar riak lega di wajah masing2. suasana mulai kecoh dengan ketibaan kami bertiga. orang jauh katanya...

penat. saya menyertai ahli keluarga yg lain dinner bersama. fuuhh... terpandang saja ikan kering dan... opss! budu pun ada. terasa laju selera.

macam2 aktiviti yg dijalankan pada malam itu yg lebih kepada acara santai dan beramah mesra. saya disuruh karaoke oleh ayah su. duh, terus-terang saya tidak prepare apa-apa malam itu.

lagunya?

oh, seperti biasa - suratan atau kebetulan & kau pergi jua (sekadar mencuba..!)

segan juga tambah lagi ada beberapa ahli keluarga yg saya belum kenal dan biasa. apa pun masing2 kelihatan enjoy dan gembira.

malam semakin larut. beberapa anggota 016 mula menjalankan tugas - ramai yg tido sebenarnya!

besoknya beberapa aktiviti dan game yg telah dirancang awal oleh ajk MCC bermula. memakai 'uniform rasmi' baru hari keluarga tahun ini - kuning merah, masing-masing kelihatan tidak sabar. hati saya juga teruja sebenarnya.

acara dimulai dengan taklimat dan perbarisan sebelum disusuli dengan upacara perasmian ringkas oleh baba long.

jka diperhatikan, jarang benar kita dapati ada keluarga yg bisa menguruskan sebuah perkumpulan keluarga yg sebengini besar apalagi dengan segala persiapan dan perancangan rapi. sebagai warga MCC seharusnya, kita berbangga kerana sekurang-kurangnya ada dikalangan kita yg mempunyai daya inisiatif untuk mengumpul dan menganjurkan aktiviti sebegini. ia bukan sahaja berjaya merapatkan ahli keluarga malahan memupuk semangat saling hormat-menghormati sesama sendiri.

erm, ok lah. rasanya itu sahaja catatan saya buat kali ini. saya kira pasti kalangan anda ada yg dah tersenyum lebar menatap gambar2 sekitar hari keluarga di bawah. nostalgia, bukan?





jumpa lagi!

0 comments: