Friday, July 21, 2006

Promo : Meeting Malaysia 2006


Acara : Meeting Malaysia 2006
Tarikh : 27 & 28 September 2006
Tempat : Hall 1, Barbican Exhibition Centre, London, United Kingdom

“Meeting Malaysia 2006” adalah acara di mana sektor MICE (meetings, incentives, conference and exhibition) merupakan sasaran utama dalam menyokong pelan kerajaan Malaysia untuk meningkatkan jumlah pelacong koperat asing pada tahun 2007 yang semakin pesat sempena Tahun Melawat Malaysia 2007 dan juga ulang tahun Kemerdekaan Negara yang ke-50.

Dengan adanya pameran “Meeting Malaysia 2006” ini adalah dipercayai ianya akan dapat membantu dalam memperkenalkan budaya dan adat resam kita serta teknologi terkini yang wujud di Malaysia kepada para pelancong asing. Dalam masa yang sama, mewujudkan rasa minat kepada para pelancong dan juga pelabur-pelabur asing.

Acara “Meeting Malaysia 2006” ini akan dirasmikan oleh Datuk Seri Tengku Adnan bin Tengku Mansor (Menteri di Kementerian Pelancongan) bersama Lord Mayor of London. Surat jemputan untuk merasmikan acara Meeting Malaysia kepada Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi telahpun diserahkan.

Buat pengetahuan pihak anda, acara “Meeting Malaysia 2006” juga akan diselitkan dengan elemen-elemen hiburan dan kebudayaan dari kedua-dua belah Negara, Malaysia dan United Kingdom, di mana dari Malaysia akan diterbangkan penghibur Zainalabidin, Adibah Noor, & kumpulan OAG, pengacara terkenal Sarimah Ibrahim dan Nazrudin Rahman, pereka fesyen yang bakal menjadi sebutan, Wan Marzuki Wan Daud, penari kebudayaan dari Maltra Sutra Dance Troupe dan ramai lagi. Dari bahagian United Kingdom, penyanyi terkenal James Blunt dan Sugarbabes serta selebriti sepeti Calum Best dan Steven Gerard, pemain bolasepak Liverpool/skuad England juga akan hadir.

Acara ini juga akan mendapat liputan dari media massa yang terkemuka dari Eropah seperti The Times (UK), Financial Times, Die Welt (Jerman), Le Monde (Perancis), The London Evening Standard (UK), The Metro (UK), The Daily Telegraph (UK), The Times and Financial Times (UK), media massa perdagangan seperti ITCM, Business Travel Magazine, Prestige Events Magazine, Travel Trade Gazette dan majalah terkenal sepeti Vogue, Elle dan sebagainya. Meeting Malaysia 2006 juga akan mendapat liputan oleh media massa tempatan.

Horizon Bespoke Events Solution Limited

Congress Centre Great Russell Street London WC1B 3LS
Tel : +44 (02) 20 7323 2017 (UK) Tel/Fax : +603-4270 5591 (M’sia)

0 comments: